torstai 22. marraskuuta 2012

Kirja: Agatha Christie - Aikataulukon arvoitus


Agatha Christie: Aikataulukon arvoitus. WSOY 2010.

Lukudiplomitehtävät oli tällä kertaa niin huonoja, että kirjoittelen tällä kertaa jotain muuta lukemastani kirjasta.

Dekkarit on mulla jostain syystä jääneet yleensä lukematta. Olen kuitenkin yrittänyt päästä perille niistä, kun genressä olisi kumminkin paljon valinnanvaraa, mutta samalla on kuitenkin hirveän vaikeaa löytää sieltä kirjamäärästä mulle sopivia kirjoja. Aika vähiin se dekkarien lukeminen on siis jäänyt.... Agatha Christie on tosi suosittu kirjailija ja klassikon asemassa, niin mulla on ollut koko aika sellainen tunne, että jotain hänen teoksiaan pitäisi siis saada luetuksi.

Mä yritin joskus peruskoulussa paria Agatha Christien kirjaa (en enää muista tarkemmin), mutten päässyt niissä alkua pidemmälle. Sitten joskus yläasteella luin Kymmenen pientä neekeripoikaa ja sen sain loppuun asti ilman mitään ongelmia. Tänä keväänä yritin Kuolemaa Niilillä äänikirjana, mutta se oli taas niin tylsä, etten päässyt kovin pitkälle.

Nyt sitten Aikataulukon arvoitus oli lukudiplomilistassa ja päätin ottaa sen testiin. Valitsin sen äänikirjana, koska joidenkin kirjojen kohdalla kuuntelu tuntuu sujuvan helpommin kuin lukeminen ja myös tässä tapauksessa se taisi olla oikea ratkaisu. Tässä kirjassa Hercule Poirot ratkaisee murhia, jotka tapahtuvat tietyllä logiikalla.

En mä nyt sitten oikein tiedä, että mitä mä tästä sanoisin. Jo sekin tuntui erävoitolta, että mä yleensä sain tämän edes loppuun asti. Tästä ei lähtenyt mitään erityistä intoa lukea lisää Christietä, mutten silti myöskään hylkää niitä lopullisesti potentiaalisten luettavien kirjojen listalta.

Lukuhaasteet:
Lukudiplomi - Johtolanka
Totally British - Detective Novels
Ikkunat auki Eurooppaan - Iso-Britannia

2 kommenttia:

  1. Voi jummi! Agatha Christie on mun ihan lempparikirjailija, ja olen lukenut hänen kirjojaan tosi paljon. Suosittelen ehdotonta suosikkiani Idän pikajunan arvoitus. SE on ihan huippu! Vähintään yhtä hyvä kuin 10 pientä neekeripoikaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joku muukin suositteli joskus Idän pikajunaa, niin varmaan se sitten pitäisi ottaa testiin seuraavaksi.

      Poista