keskiviikko 6. marraskuuta 2013

Hiljaiseloa kotiseudulla ja museossa Tampereella

Kuten monet ovat varmaan huomanneet, niin blogi on vietellyt viime kuukausina jonkunlaista talvihorrosta jo ennen talven alkua. En nyt jaksa alkaa selitellä asiaa sen tarkemmin (ei ole kuitenkaan mitään dramaattisia syitä taustalla), mutta tilanne ei nyt ainakaan vielä ole mitenkään radikaalisti paranemassa. Tarkoitus olisi silti edelleen kirjoitella tänne aina välillä jotain, erityisesti noiden Totally British -kirjojen lukeminen on edelleen aktiivisena projektina.

Eilen kävin Tampere-visiitillä. Kohteena oli Vapriikki-museo, koska siellä oli kiinalaisista terrakottasotureista kertova näyttely. Nyt sekin haave on toteutettu - olin jo vuosia halunnut nähdä aiheesta museojutun. Toi koko Vapriikki oli muutenkin positiivinen yllätys: mä olin muistanut sen olevan pienempi paikka ja siellä oli vaikka mitä. Oli kivaa päästä vaihteeksi kunnolla kiertelemään jossain museossa, kun sitä ei ole tullut liian kanssa harrasteltua tänä vuonna.

Terrakottasoturien lisäksi näyttelyaiheina olivat Tammerkoski, Tampere 1918, innovaatiot, paperinuket ja lelut. Noiden pysyvyydestä en ole ihan varma, mutta ainakin jääkiekko- ja kenkämuseot sekä luonnontieteellinen museo olivat ihan pysyvien pienten museoiden oloisia (en jaksa lukea nettisivuilta, heh). Leluista ja luonnontieteestä olin eniten fiiliksissä - kuten tavallista.

Niin ja olin sen verran ahkera, että sain tehtyä luonnoksiin pari blogitekstiä odottamaan eli enää pitää vaan julkaista ne jossain välissä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti