lauantai 28. toukokuuta 2011

Liikunta-aiheinen teemapostaus

Vähän vaihtelua aiheisiin, jee. Mä olen viimeisen vuoden aikana harrastanut liikuntaa enemmän kuin vuosikausiin yhteensä. Ja kaikki vain siksi, kun on pakko, kun mä olen aina vihannut liikkumista ja erityisesti rasittumista. Mulla on tosi huono peruskunto ja kiloja kertynyt liikaa, niin on pakko liikkua. Tosin tämänhetkisellä liikuntatahdilla tulokset ei ole ihan sitä mitä niiden haluaisin olevan....

Linkkivinkki: Heia! Heia!
Heiaheia.com on sivusto, jonne voi merkitä omia liikuntasuorituksiaan. Kaverilistalla olevien suorituksia voi kannustaa ja joillain kaverien suoritusten näkeminen saattaa toimia vetoapuna omiin suorituksiin. Mä itse tykkään kuitenkin enemmän siitä, että näen omat tilastot ja voin seurata, että koska on tullut tehtyä jotain ja mitä teinkään viimeksi. Alkaa tulla paineita, kun viime aikoina viikossa on ollut ehkä vaan 1-2 kevyttä suoritusta...

Kirja-arvio: Kuntoon kotona
Riku Aalto: Kuntoon kotona - Opas monipuoliseen harjoitteluun eri välineillä. Docendo 2008.

Olen yrittänyt jumpata välillä kotona ja erilaisia jumppakirjoja on tullut testattua aika monta. Niistä parhaasta päästä on tämä, Kuntoon kotona. Itse pidän siitä, että jumppakirjassa on valmiita ohjelmia, joiden mukaan voi jumpata ja sitten kerrottu myös variaatiomahdollisuuksia. Kirjassa on kyllä mukana myös vähän sitä yleistä selostusta liikunnasta, ei kuitenkaan liikaa.

Treenivaihtoehdot kirjassa ovat monipuolisia ja jakautuvat useampaan osaan. Mukaan on koottu erilaisia lihaskuntoliikkeitä, jotka voidaan toteuttaa ilman mitään välineitä, käsipainojen, kepin, jumppapallon, kuminauhan tai gymstickin kanssa. Lisäksi on erilliset venyttelyohjeet. Pidän siitä, että vaihtoehtoja on riittävästi, se lisää kirjan käyttöikää, kun ei pääse kyllästymään ja voi vaihtaa treenin tehokkuutta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti