maanantai 31. tammikuuta 2011

Simpsonit-teemasarja


(kuva: itse kuvattu, vaikka hahmojen copyrightit on edelleen Foxilla)

Meinasin eka kirjoittaa sellaisen megapostauksen aiheesta, mutta päätinkin jakaa tämän useampaan osaan ja tehdä Simpsonit-teemapostaussarjan. Mä en ole vielä ihan varma, että kuinka monta postausta teen, mutta tämän jälkeen vielä vähintään kaksi on tulossa, ehkä enemmänkin.

Simpsonit on yksi mun suosikki-televisiosarjoista. Animaatiosarjassa seurataan "normaalin" amerikkalaisen perheen elämää. Mä olen katsonut niitä nyt parin viime vuoden aikana dvd:ltä. Joskus lapsena oli luksusta, jos satuttiin serkkujen luokse silloin, kun Simpsonit tuli telkkarista (meillä ei siis ollut kotona telkkaria). Mä tykkään muutenkin tosi paljon kaikista animaatioista, niin sikäli ei ole ihme, että tykkään juuri tästä sarjasta. Sarjassa on hyvinä puolina sen hauskuus ja monipuoliset henkilöhahmot. Jos tietyt hahmot ei olisi niin typeriä kuin ne nyt on, hauskuudesta katoaisi aika paljon. Sekin on ihan hyvä asia, että Simpsonit ei ole mikään täysin lasten sarja, vaikka ne kirjastossa lasten osastolle yleensä luokitellaankin. Mä en ole nähnyt kaikkia tuotantokausia ja osan nähdyistäkin olen ehtinyt katsoa vain osittain. Lisäksi niitä on tullut katsottua siinä järjestyksessä missä olen onnistunut kirjastosta saamaan dvd:eitä. Seuraavana projektina voisi varmaan sitten olla kaikkien tuotantokausien katsominen kokonaan ja oikeassa järjestyksessä.

Jenkkilässä on julkaistu Simpsonit-sarjakuvalehtiä. Niitä on julkaistu kirjoina myös Suomessa. Mä olen lukenut niitä useamman albumillisen. Vaikka periaatteessa ne tarinat ei poikkea paljoa televisiosarjan tyylistä, mä en silti jotenkin vaan tykkää niistä niin paljoa. Ne ei mun mielestä tavoita ihan sitä samaa henkeä kuin telkkarissa. Tosin pikku hiljaa olen alkanut tottua niihin sarjiksiinkin....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti